Четвер, 28.03.2024, 17:13

АСОЦІАЦІЯ ПЕДАГОГІВ ХРИСТИЯН ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Меню сайту
Календар
«  Листопад 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Друзі сайту
КЗШ №106
Мережа Євроклубів Кривого Рогу
Сайт Ради лідерів

Ви також можете розмістити посилання на наш сайт:

Зеленопільська НСЗШ
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2011 » Листопад » 30 » РЕФОРМА ПОЧИНАЄТЬСЯ З УПРАВЛІНСЬКОГО АСПЕКТУ
11:06
РЕФОРМА ПОЧИНАЄТЬСЯ З УПРАВЛІНСЬКОГО АСПЕКТУ

http://osvita.ua/school/school_today/25617

«Канцелярія та економія в горі, адміністрація –


по середині, навчання – під ногами,
виховання за дверима навчального закладу.
Поки не вивернемо цю свитину лицьовою
стороною, нічого путнього не вийде.»

К.Д.Ушинський

РЕФОРМА ОСВІТИ ПОЧИНАЄТЬСЯ З УПРАВЛІНСЬКОГО АСПЕКТУ

Реформа освіти. Чи потрібна вона сьогодні? «Безперечно так», - говорять одні, але нажаль більшість вбачають в реформуванні чергові непотрібні та не приземленні дії влади, які можуть призвести лише до непоправних, бо пов’язані з становленням дитини, помилок. Ця песимістська думка мабуть має право на існування тим більше, що має багато прикладів.
Що ж потрібно робити в першу чергу, щоб реформа стала дієвою та потрібною? Найголовніше, це безперечно звернути увагу на виховання та навчання дитини. Дитина на сьогодні нажаль в школі стоїть не на першому місці, бо коли розмовляєш з вчителями чуєш лише одне, - пустіть нас до дитини, заберіть від нас «бумаготворчу» діяльність в якій ми сьогодні «асси», а насправді крім планів, методів та методик, які дійсно гарні, ми не встигаємо майже нічого робити з головним учасником навчально-виховного процесу, - дитиною.
З чого потрібно починати? Давайте звернемося за порадою до провідних педагогів. Ушинський, Сковорода, Сухомлинський, Макаренко, Амонашвілі, Гузик та інші провідні педагоги звертають основну увагу на виховний процес з ярко вираженою ідеологічною складовою виховання на християнських моральних засадах, або в радянські часи на прикритих загальних християнських цінностях. Про що чомусь мовчать наші вищі педагогічні заклади освіти. На другому місці навчальний процес, а вже потім управлінська та канцелярська діяльність.
Скажу відверто, маю багато думок відповідно до реформування всіх аспектів діяльності, але без реформування управлінської діяльності ми, на мою думку не здвигнемо цю величезну машину з місця. На сьогодні ми взагалі не володіємо дійсним станом справ в освіті, бо головне на сьогодні це красива звітність, прекрасні міроприємства, але давайте згадаємо хоча б Сухомлинського, що брав діточок за руки і йшов до природи де проводив уроки, які на перший погляд, не вірні методично, але мали величезні успіхи в майбутньому. Чи хочемо ми таких місцевих адміністраторів шкіл? На словах так, а насправді ми бачимо інше, звичайні управлінці-виконавці без творчої ідеї, що можуть красиво відзвітуватися, в великій «шані» та повазі у місцевої влади бо мають багато учнів і іноді велика їх кількість (гігантоманія шкіл де директор не те, що не знає учнів за ім’ям, але іноді і не пізнає їх на вулиці) дозволяє збирати величезні кошти, м’яко кажучи, не для цільового призначення. Прикриття, що школі потрібні батьківські кошти для її розвитку, цілком логічні, але нажаль ну не в золоті ж стоять ці школи хоча коштів мабуть хватило б і на багато більше.(вибачте за риторику)
Ні я розумію необхідність збору батьківських коштів, але чому держава не закриває основні освітні питання? Немає коштів? Вибачте , - брехня. Порівняйте скільки коштує державі будівництво 1 кілометра доріг та бюджет сільського району з 50 дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, закладами культури та медицини. Я порівнював 2 бюджети району дорівнюють 1 км дороги Київ-Одеса, чи Київ-Чоп. Чи так нагально державі таке будівництво? Чи не потрібніше повноцінне виховання та навчання дитини? Знову ж таки я не проти доріг і розумію їх потрібність, але це, на мою думку, не на часі, відремонтуйте існуючі повірте це дешевше.
Таких прикладів багато. Я коли бачу ялинку великого міста, а їх буває до десятка лише в одному місті, з сумом констатую, що іноді одна ялинка це майже 1 невеликий спортивний зал в сільській школі і т.п. Тому мабуть і багато «бумаг», щоб відірвати керівництво від реальності та поставити в відповідні «рамки» невідповідності займаній посаді за не вірно поставлену кому. І працює керівник в авторитарному управлінському аспекті бо найдієвіший та найефективніший в такому режимі, режимі постійного «авралу». Нажаль керівник, що працює з дитиною та з вчителем в демократичних відносинах суспільством сприймається як «чудакуватий». Ми іноді забуваємо, що працюємо з дитиною і повинні працювати з нею на її рівні. І працює авторитарний директор і не хоче змін і отримує від цього власне задоволення забувши про свій поклик любові до дитини і робити все для дитини.
Чи можна це змінити? Так, але нажаль лише з волі владних структур. Бо бюрократичні машини місцевого рівня, що контролюються лише за відпрацьованими схемами обласних управлінь, які в свою чергу міністерством, давно недієві та не відображають дійсність бо головним чинником є участь в міроприємсвах «скинутих» з верху, коли школи, райони та області повинні робити те що не хочуть, а власні ідеї та напрацювання дуже актуальні та приземлені до місцевого рівня, але не на часі бо не враховуються в рейтинги, які вчителі робили б з «вогником в очах», не те що не підтримуються, а іноді навіть забороняють.
Тож і попадає освіта в колапс коли хочеш та не можеш, коли знаєш та не кажеш, коли чуєш та мовчиш. Давайте будемо реформувати освіту, але питайте це у нас, звичайних освітян, які розуміють освіту з низу, з маленької школи, невеликого класу з позиції дитини.

Директор школи Віталій.
067-568-29-82 skool-z@mail.ru
Переглядів: 1224 | Додав: директор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: